20 Aug 2016

OSTEMATRIX SHAKLEE ATASI SEMBELIT KETIKA MENGANDUNG DAN BERPANTANG

Hai semua, apa khabar di hujung minggu ni. Semua pun mesti mengambil peluang untuk bersama-sama dengan keluarga tercinta kan..ok, Hari ini saya akan share mengenai Ostematrix Shaklee yang mana mampu mengatasi masalah sembelit ketika mengandung dan berpantang.

Kepada ibu- ibu yang sedang mengandung dan berpantang, mesti terseksa kerana proses pembuangan menjadi sukar. Biasanya membuang setiap hari tetapi sebaliknya ketika mengandung atau berpantang, seminggu 2 kali pun susah.


Ok, saya mahu share sedikit bagaimana sembelit terjadi ketika mengandung. Apabila si ibu mengandung, hormon estrogen dan progestron akan memainkan peranan penting sepanjang tempoh kehamilan. Antara kesan sampingan yang dialami adalah merasa mual dan muntah, sembelit, sakit tulang, pinggang, punggung dan bahu. Pengambilan pil zat besi juga boleh menyebabkan sembelit ketika mengandung.

Bagi ibu-ibu yang berpantang, sembelit boleh berpunca daripada;
- Hormon progestron masih tinggi semasa hamil dan melambatkan pergerakan otot
- Sistem pencernaan kita berfungsi lebih perlahan semasa proses kelahiran
-Ubat yang diberi untuk mengurangkan sakit ketika proses kelahiran seperti petidina boleh menyebabkan usus lambat berfungsi dari biasa
-Pengambilan pil zat besi atau ubat anti depresi

Luka jahitan menyebabkan ramai ibu-ibu takut untuk meneran kerana khuatir jahitan akan terbuka. Perasaan tersebut akan membuatkan kita akan merasa semakin sukar untuk membuang.

Kepada ibu-ibu yang pada saat ini mengandung ataupun berpantang,  tidak perlu risau lagi kerana dengan adanya Ostematrix segala macam kerisauan yang berlambak di minda anda dapat di atasi hanya dengan kehebatan Ostematrix Shaklee. Dan paling best lagi, Bulan ini adalah bulan promosi untuk Ostematrix iaitu, beli twin pack maka anda kan mendapat offer 5% juga, jika anda membeli 6 botol, maka anda layak mendapat 1 botol free Ostematrix.

Antara kelebihan dan fungsinya adalah;
-Membantu pergerakan otot usus untuk mengeluarkan najis
-Magnesium yang terdapat dalam Ostematrix membantu menarik air,menyebabkan najis lebih lembut dan mudah untuk dikeluarkan. Kerna itu perlulah minum air yang secukupnya
-membantu mendapatkan rehat yang berkualiti
-Sebagai sumber kalsium tambahan
-Mengelakkan gigi rosak dan sakit tulang
-Melegakan otot dan saraf

Jika ada di antara ibu-ibu yang mengandung dan berpantang saat ini, sedang mencari jalan penyelesaian untuk masalah sembelit, Pilihlah Ostematrix Shaklee. Saya yakin anda tidak akan pernah menyesal. Seperti yang saya katakan sebentar tadi, bulan ini adalah bulan promosi Ostematrix, So....jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan harga yang lebih jimat kerana promosi akan berakhir hujung bulan ini.

Saya merupakan pengguna, Pengedar dan ejen Shaklee di Donggongon, Penampang , Kg. Bahang, kobusak, Kota Kinabalu, Ranau Sabah, serta seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lebih lanjut tentang produk shaklee di talian berikut;

Call/Msg/Whatsapp : 010 9555229
Fb : Nyna marlina
Email : marlinasaidi@yahoo.com







No comments:

Post a Comment