15 Aug 2016

SET PENYUSUAN LENGKAP SHAKLEE-SET PENYUSUAN 3M

Hi semua dan selamat pagi, bertemu kita kembali di ruangan entri saya. Kali ini saya bawakan satu tajuk dan perkongsian yang sememangnya menarik perhatian para ibu yang masih menyusukan anak. Iaitu SET PENYUSUAN LENGKAP ataupun dikenali juga sebagai SET PENYUSUAN 3M.



Seperti gambar di atas, ia terdiri daripada;

1)VITA-LEA MULTIVITAMIN
-Mengandungi Vitamin A-E yang mana vitamin ini sangat di perlukan oleh tubuh. Ibu yang menyusukan anak, sangat-sangat memerlukan vitamin ini kerana kesemua vitamin dalam badan kita akan disalurkan kepada anak kita melalui air susu. Kerna itu haruslah ada proses top up semula untuk badan kita dengan cara mengambil supplement supaya vitamin dalam badan sentiasa ada.
-Meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh
-Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata
-Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
-Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas

2)VITAMIN B-COMPLEX WITH FOLIC ACID
-Mempunyai kesemua 8 vitamin B yang penting termasuk 100% nilai harian biotin
-membantu pembinaan sel darah merah
-Membantu penyerapan vitamin
-Menukar gula kepada tenaga

Para ibu yang menyusukan anak sangat perlukan vitamin ini, bagi membantu penghasilan susu kerana apabila anak-anak menyusu secara automatik darah ibu akan berkurang kerana darah diperlukan untuk memghasilkan susu ibu dalam badan.

3)VITAMIN C
-Penting dalam membina imuniti dan menghapuskan radikal bebas
-Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan anti oksida secara semulajadi, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah

4)ALFALFA
-Milk Booster
-Kaya dalam nutrisi dan mineral surih
-Mengurangkan toksin dalam tubuh badan
-Melegakan rasa kebas dan sakit sendi
-Merendahkan kolestrol
-mengandungi enzim penting dalam menghadam makanan

5)OSTEMATRIX
-Kalsium Shaklee dengan vitamin D untuk penyerapan yang optimum
-Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
-Membekalkan kalsium untuk tubuh setelah disalurkan kepada anak melalui susu ibu
-Membantu untuk mengekalkan pertahanan gigi dan tulang

6)ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
-Mampu memberikan tenaga berterusan
-Membantu mengurangkan strectch mark effect
-Membantu mencantikan kulit

Gabungan daripada supplement supplement di atas inilah yang membantu dalam menghasilkan susu  ibu yang lebih berkhasiat baik dan lebih banyak. Tetapi diingatkan juga, tidak boleh bergantung sepenuhnya dengan supplement, harus ada usaha untuk mengepam secara konsisten, direct feed baby dan paling penting adalah Doa.

Selain daripada itu, gabungan supplement ini juga membantu para ibu lebih sihat dan bertenaga. Apabila bertenaga, para ibu tidak akan merasa cepat penat dan membuatkan para ibu tidak stress malah happy, secara automatik susu akan lebih meriah.

Ok, sampai di sini saja entri saya berkaitan dengan set penyusuan lengkap shaklee, kita bertemu lagi di entri yang akan datang dan pastinya saya akan membawa topic topic yang lebih menarik.


Saya merupakan pengguna, Pengedar dan ejen Shaklee di Donggongon, Penampang , Kg. Bahang, kobusak, Kota Kinabalu, Ranau Sabah, serta seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lebih lanjut tentang produk shaklee di talian berikut;

Call/Msg/Whatsapp : 010 9555229
Fb : Nyna marlina                                                                                                                                            Email : marlinasaidi@yahoo.com


No comments:

Post a Comment